Sidor

Summa sidvisningar

onsdag, april 20, 2011

The Perfect Boyfriend-Del 5

Jag satte mig ner vid strandbaren.
Nu lyssnade jag på Pray.
Jag sjöng med, kanske lite för högt, för då vände sig killen som stod i baren.
Jag kände hur jag skrek innombords.
För där stod ju...

Nicki:
...Justin bieber.
- Jag hörde att du sjöng min låt. Det lät bra! Men inte bättre än mig!
Sa han skämtsamt och skrattade.
- Mm.
Var det enda jag fick fram.
Jag var alldeles förvirrad.


Justin:
Jag tittade rakt in i hennes ögon, log och gjorde min hairflip.
Hon log tillbaka.
Jag log mer sen började jag skratta.
Hon kollade in i mina ögon.
Ganska länge.
Jag kollade in i hennes ögon.
Sen bröt jag tystnaden.
- Skulle du beställa.
- Aa, en chocolate chip milkshake.
Sa hon och jag skrev ner det på en liten lapp som jag gav till en kock i köket.


Nicki:
- Oj, förlåt. Justin Bieber.
Sa han och sträckte fram handen till mig.
Jag tog tag hans hand och skakade den kanske lite överdrivet.
- Nicki Allison.
- Nicki, fint namn.
- Tack, sa jag och log.
Stort.
- Här, sa han och sträckte fram min milkshake.
- Har du bott här länge?
Jag har inte sett dig här förut.
- Nej, jag flyttade hit idag, eller inatt.
- Oj, wow!
Och jag hade tur som träffade dig, tänkte jag.
- Va? Sa Justin och kollade förvånat på mig och jag kände hur jag började rådna.
Jag sa det högt.
- Va?
Sa jag som om jag inte visste.
- Om jag hörde rätt så sa du: Och jag hade tur som träffade dig.
- Jaha, aa det sa jag.
- Okej, sa han och log stort och gjorde sin hairflip.
- Så vad gör du här såhär tidigt?
- Inte så mycket.
Vad gör dudå.
- Jobbar. Min mamma äger den här strandbaren.
Jag jobbar lite när jag är på semester här.
Jag bor ju i Atlanta men vi har sommarstuga här i Chicago.
- Okej, när åker du hem igen?
- Om en månad, sa han och gav mig en ledsen, besvärad blick.
Sen log han igen. Han var så söt.
Han började skriva ner något på en lapp sedan gav han den till mig.
Jag kunde inte låta bli att le när jag såg vad det stod.
I ♥ You
Leendet övergick till några små glädjetårar
Jag lyfte blicken från lappen och kollade in i hans ögon.
Hans bruna vackra ögon.
Han skrattade.
- Gråter du?
Sa han och torkade bort mina tårar.
Sedan skrattade vi båda.
När jag hade druckit upp min milkshake så ringde min mobil.


Justin:
Hon tog upp mobilen ur sin bh, sedan satte hon den mot örat. Jag började skratta ännu mer.
- Okej, hej då. Sa hon och log.
- Pojkvännen?
- Mamma.
- Oj, haha. Sa jag och började skratta.
Jag kunde inte slita blicken från henne. Hon var så vacker, söt, gullig.
Och hennes bruna hår, hennes vackra bruna ögon. Jag var kär!!! Som aldrig förr.
När jag såg henne tänkte jag bara på Love me.
____________________________________________
Nästa del kommer... Snart.
Vad tycks?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar