Sidor

Summa sidvisningar

söndag, december 04, 2011

The Perfect Boyfriend-Del 15

Våra läppar möttes och jag slöt mina ögon.
Då visste jag att jag hade valt rätt. Det var Justin som mitt hjärta slog för, och det var hos honom som jag kände mig trygg. Alltid när jag är ledsen så tröstar han mig. Ja, när jag är hos honom så känns allt rätt.
När jag är med Justin så vet jag att det inte spelar någon roll om jag bryter benet eller om jag typ får cancer eller någonting, för då finns han alltid där och stöttar mig och tröstar mig!
Och om jag gråter så får jag alltid gråta ut i hans famn.
I detta ögonblick, med hans armar omkring mig och hans läppar mot mina så visste jag att det var här som jag hörde hemma.
Hos min egna lilla Justin!
__________________________________________________________________
Tre månader senare
Nicki:
När jag vaknade bredvid Justin så kände jag mig dålig. Som att jag skulle spy när som helst...
Och det gjorde jag.
Jag rusade in på toaletten, öppnade locket till toan och lutade mig över kanten.
Justin kom och knackade på dörren. Knack knack
- Nicki?
- Kom inte in.
- Är du okej?
- Nej.
När jag kom ut så stod Justin där utanför dörren. Han kramade mig och jag kramade honom.
- Ska du inte bo hemma ett tag?
- Vadå, vill du inte att jag bor här hos dig? Sa jag och la ett osäkert leende på mina läppar.
- Jo, men du har bott hos mig ända sen jag fick veta att du var gravid. Vill du inte bo hemma ett tag?
- Nej! Är du dum i huvudet?
Justin blev ledsen, jag såg det på honom.
- Jag skulle inte kunna bo hemma för jag skulle sakna dig för mycket, sa jag och log.
Han blev glad igen och skrattade.
- Haha! Kom, sa Justin och tog min hand, jag har dukat fram frukost nere. Vi gick ner och satte oss.
- Nicki kom hit, jag måste berätta en hemlis, sa Justin och gjorde en gest till mig att komma. Jag ställde mig framför honom och han drog ner mig i hans knä.
- Jag älskar dig, viskade han i mitt öra och skrattade.
Justin la handen på min mage och tystnade.
- Nicki, sa han och flyttade min hand till min mage.
Jag skrattade till och kände hur barnet sparkade. Det gjorde lite ont men det får man väl tåla.
- Hur känns det? Frågade Justin.
- Det känns... Fantastiskt, sa jag och vände på mig och kysste honom.
- Har du hittat någon som vill ha barnet?
- Aa, vill du se?
- Mm.
Jag tog Justin i handen och drog med honom in i vardagsrummet. Jag plockade upp ett papper som jag hade skrivit ut. Det var en bild på familjen som skulle ta emot barnet. Jag gav bilden till Justin.
- Det är ju.. Det är ju jättebra! Sa han och la ner bilden och kysste mig.


Justin:
- Hänger du med på min konsert idag?
- Din konsert? Ser du inte? Sa hon och pekade på sin tjocka mage. - Jag är ju tjock.
- Du är inte tjock, du är bara lite... Gravid. Gravid men vacker, sa jag och log mot henne. Hon gick och ställde sig framför spegeln i hallen.
- Vacker? Pratar vi om dig eller mig? Du är vacker och jag är.. Ja, tjock.
- Du är inte tjock du är gravid.
- I alla fall så har jag inga fina kläder som är stora nog för min mage.
- Wow, vilken vacker tavla det är som hänger där framför dig.
- Justin det är en spegel.
- Spegelbilden är väldigt snygg.
- Tack, sa Nicki och vände bort blicken från spegeln och la sina armar runt min nacke.
Vi kysste varandra och sedan kramade jag henne. Eller försökte krama henne...
- Det blir nog svårt att kramas framöver. Magen kommer emellan.
- Det ska vi nog klara av, sa hon och skrattade till.
- Men seriöst ska du med?
- Mm.


Nicki:
När vi var där så fick jag sitta längst fram. Justin kysste mig och sedan sprang han in bakom scenen. När konserten hade börjat så kände jag att det började göra ont i magen igen. Till slut så kände jag att det började komma upp. Jag sprang in på toaletten och spydde.


Justin:
Jag såg hur Nicki sprang iväg in på toaletten med ena handen för munnen och den andra för magen. Jag slutade sjunga mitt i låten.
- That should be me, feeling your...
Förlåt. Jag måste bara kolla en grej, sa jag och sprang ner från scenen och in på toaletten även om det var på damernas. Det var bara ett bås som var låst och jag knackade på dörren.
- Nicki är det du?
- Förlåt Justin!
- Vad hände?
- Jag spydde. Det är för graviditeten.
- Går det bra?
- Det är bättre nu.
- Tror du att du kan följa med tillbaka?
- Aa, jag ska bara tvätta mig först.
- Mm, jag väntar här.
När hon var klar så gick vi hand i hand tillbaka ut och hon följde med mig upp på scenen.
- Förlåt för att jag bara sprang ut sådär men det är så att...
Jag kollade på Nicki med en undrande blick och frågade.
- Är det okej om jag berättar? Hon nickade som svar och jag fortsatte.
- Jo, det är så att min flickvän är gravid och hon mår inte så bra idag. Så jag var tvungen att se om det gick bra. Halva publiken sa"Aww" och andra halvan bara skrek och buade.
- Förlåt men det är så det är. Bara för att hon är gravid med en annans barn så tänker jag inte lämna henne, för jag älskar henne av hela mitt hjärta. Nicki den här låten sjunger jag för dig.
Jag började sjunga Baby och hela publiken skrek.
När jag hade sjungit färdigt låten så sa jag:
Jag valde den här låten, because you are my baby!
Vi kysste varandra och hela publiken började aplådera.
__________________________________________________________________
Här är del 15 som jag lovat.
Hoppas jag får många kommentarer!

1 kommentar:

  1. Jätte fint :) du är så bra på att skriva

    SvaraRadera